Pro firmu Saar Gummi jsme vyrobili a dodali linku na recyklaci gumových těsnění s ocelí a hliníkem. Tato těsnění se používají v osobních automobilech. Výstupem z linky je gumový granulát do 1 mm, ocel a hliník.
Linka je složena ze tří částí.
1. Hrubé drcení – 4hřídelový drtič 4SB a mlýn hranolový GH600/1200 130kW
V první fázi se materiál určený k podrcení rozdrtí ve čtyřhřídelovém pomaluběžném drtiči střední velikosti řady 4SB . Drtič slouží k podrcení houževnatého materiálu se sklonem ke klenbování ve vstupní násypce. Výsledný materiál bude podrcen na frakci o velikosti 100 mm. Dále je materiál dopraven pomocí pásového dopravníku do hranolového mlýna GH600/1200 s příkonem 130kW. V této fázi se oddělí guma, ocelová, případně hliníková páska, skelné vlákno a textilie. Při mletí vzniklá prachovina, která je odváděna pomocí centrální pneudopravy (centrálního odsávání) přes systém filtrů a komor do připraveného zásobníku na směs prachových částic. Mlýn je umístěn na podstavný ocelový rám s ochozy a pod rámem je usazen vibrační dopravník na pružinových tlumičích, do kterého padají namleté částky o frakci 5 mm, již bez prachoviny
2. Separace kovových / nekovových částek
Vibrační dopravník slouží k rozklepání, rozpadu jednotlivých frakcí a rovnoměrnému rozprostření granulátu (podrceného materiálu) pro ideální vstup do separačního zařízení. Granulát teče přes magnetický válec, na kterém ulpí magnetické částečky, ty jsou pak unášeny pásovým dopravníkem a následně upuštěny do výsypky kovů. Zbytek nemagnetického materiálu se dopraví šnekovým dopravníkem do separátoru hliníku. Separátor hliníku oddělí hliník od gumy a má zabudovaný další menší magnetický separátor, pro zachycení případných miniaturních částí kovu. Namletá guma očištěná o ocelové a hliníkové částice se dopravuje šnekovými dopravníky do velkého zásobníku o velikosti 5m3.
3. Jemné drcení – mlýny nožové G400/600/5/3
Na dně zásobníku je umístěn šnekový dopravník, který vynáší granulát ze zásobníku ven a rozdělovačem se materiál rovnoměrně dělí (v první etapě do dvou, v druhé etapě (cca do roka) až do čtyř) specielně upravených nožových mlýnů G400/600, určených na jemné mletí s výstupní frakcí do 1mm. Na nožové mlýny je navázána pneudoprava, která odsává namletý materiál a dopravuje ho do bigbagů (velkoobjemových vaků).